Om indsatsen
Baggrund og formål
Nordfyns Kommune har en vision om, at alle børn og unge skal udvikle deres livsduelighed, trivsel og læring. Det fordrer læringsmiljøer af høj kvalitet.
Målet med kompetence- og praksisudviklingsforløbet er at skabe et fælles pædagogisk fundament for alle ledere og medarbejderne i Nordfyns Kommune, gennem fælles fagligt sprog, forståelse og kompetencer, der kan medvirke til at børn og unge oplever sig inkluderende i læringsmiljøer uanset i hvilket skole- eller dagtilbud barnet befinder sig.
Med afsæt i neuroaffektiv udviklingspsykologi og inklusionspædagogik vil der gennem kompetence- og praksisudviklingsforløbet udvikles et teoretisk og pædagogisk afsæt for at fremme mangfoldige og fleksible læringsmiljøer, hvor pædagogikken og undervisningen målrettes børn og unges behov og forudsætninger i Nordfyns Kommune.

Om forløbet
Kompetence- og praksisudviklingsforløbet forestås af UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole, Pædagogik og Læring i samarbejde med Nordfyns Kommune.
Indsatsen er tilrettelagt som et fagspecifikt kursus på 30 timer: Et introduktionskursus på 12 timer samt 2 læringspakker på 18 timer.
Endvidere er der implementeringsdage på 10 timer for ledere og ressourcepersoner.
Forløbet strækker sig fra foråret 2023 til foråret 2024.
